Informace vedení ZŠ a MŠ Švihov k organizaci návratu 1. stupně
Na základě 1. fáze otevírání škol a režimových opatření dojde od 12. 4. 2021 (včetně) ke změně organizace výuky na 1. stupni ZŠ a MŠ Švihov (rotační výuka tříd na 1. stupni).
1. stupeň
I. Organizace stravování
- Žáci 1. stupně, kteří mají v rotační výuce prezenční vzdělávání, mají oběd přihlášen, v případě nezájmu o stravování je zákonný zástupce povinen obědy odhlásit.
- Při stravování se budou žáci řídit pokyny personálu dle aktuálního manuálu MŠMT.
- Do školní jídelny se bude chodit dle stanovených časů – viz nový rozvrh odchodů na obědy - POZOR, ZMĚNA OD 3. 5.!
II. Organizace výuky
- Výuka žáků 1. stupně, kteří mají prezenční vzdělávání ve škole v rotační výuce, bude od 12. 4. 2021 probíhat v kmenových třídách.
- Výuka bude probíhat dle platného rozvrhu pro prezenční výuku s drobnými úpravami kvůli současně probíhající distanční výuce - naleznete zde
- Je zakázán zpěv při vzdělávání, hodina Hudební výchovy ale není zrušena.
- Hodina Tělesné výchovy není zrušena, MŠMT doporučuje procházky venku nebo jsou umožněny sportovní činnosti za podmínek podle mimořádného opatření upravujícího organizování sportovní činnosti. - ZMĚNA OD 3. 5.
- Činnost školní družiny (ranní i odpolední) je poskytována
- Od 12. 4. 2021 je provoz krizové školy zrušen, přechod na rotační výuku.
o Dětem IZS, které jsou žáky 1. stupně základní školy a vztahuje se na ně rotační výuka, je mimořádným opatřením MZd povolena celodenní osobní přítomnost ve školní družině nebo školním klubu, a to v týdnech, ve kterých v jejich třídě probíhá distanční výuka.
o Na děti IZS účastnící se programu školní družiny/školního klubu se vztahuje povinnost testování obdobně jako je tomu v týdnu prezenční výuky.
o vybrané profese:
- zdravotničtí pracovníci poskytovatelů zdravotních služeb,
- pedagogičtí pracovníci, kteří zajišťují prezenční vzdělávání v mateřské škole, základní škole, školní družině, školním klubu, v oborech vzdělání Praktická škola jednoletá nebo Praktická škola dvouletá,
- pedagogičtí pracovníci školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy,
- zaměstnanci bezpečnostních sborů,
- příslušníci ozbrojených sil,
- zaměstnanci orgánů ochrany veřejného zdraví,
- zaměstnanci uvedení v § 115 odst. 1 a další zaměstnanci v sociálních službách podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů,
- zaměstnanci Úřadu práce České republiky,
- zaměstnanci České správy sociálního zabezpečení a okresních správ sociálního zabezpečení,
- zaměstnanci Finanční správy České republiky.
o Příslušnost k vybraným profesím zákonný zástupce doloží škole potvrzením zaměstnavatele.
III. Organizace testování
- Žáci 1. stupně se budou testovat jednou týdně – v pondělí - ZMĚNA OD 3. 5.
- Pro 1. – 3. roč. je umožněna asistence při provádění testu 3. osobou (jeden zákonný zástupce, či jiná osoba pověřená zákonným zástupcem) používající respirátor, vyhodnocení testu trvá okolo 15 minut, počítejte s časovou rezervou
- Test si žáci provedou při 1. vyučovací hodině ve třídě
- S přípravou a organizací samotestování pomohou pedagogičtí pracovníci
- Před provedením prvního samotestování budou žáci seznámeni s průběhem testu
- Při pozitivním výsledku testu bude škola postupovat dle platného manuálu
- Informace o testování a další odpovědi na vaše dotazy naleznete na stránkách testovani.edu.cz
IV. Organizace hygieny 1. stupně
- Hygienická opatření jsou nadřazena obvyklé organizaci výuky, kontakt mezi žáky bude omezen.
- Dle pokynů učitele podstoupí žák desinfekci rukou vícekrát denně, totéž platí po každé návštěvě WC, v případě alergie na desinfekci zajistí zákonný zástupce pro žáka vlastní antivirový prostředek.
- v případě ochrany nosu a úst se žáků ZŠ týká zdravotnická obličejová maska splňující standardy MO MZd, nikoliv povinnost respirátoru. Respirátory jsou povinné pro zaměstnance školy a další dospělé osoby.
- Po celou dobu pobytu ve škole mají žáci povinnost ochranu nosu a úst (včetně školní družiny).
- Každého žáka jsou zákonní zástupci povinni vybavit vhodným oblečením pro překlenutí přechodného poklesu teploty ve třídě z důvodu hygienického větrání.
- Žáci se budou zdržovat výhradně v prostorách své třídy i v čase přestávky.
- Vstup třetích osob (mimo žáky a zaměstnance) do prostor školy je obecně možný jen v důvodných případech za přijetí režimových opatření minimalizující styk s žáky – netýká se doprovodu žáků 1. – 3. ročníku.
- Při projevu příznaků infekčního onemocnění si zákonný zástupce neprodleně vyzvedne žáka ve škole, škola bude postupovat dle pokynů MŠMT.